Soutenir l'action de l'association TÉC via helloasso 10€ 100€ 1000€... Don déductible à 66%
Rechercher dans Les colloques

Education Scientifique et Technique pour le Développement, la Citoyenneté et la Justice Sociale 2153


Dear Friends and Colleagues,
 
2ème Appel à Communication "IOSTE XV" - Tunisie 2012 (29 Octobre - 3 Novembre) "Education Scientifique et Technique pour le Développement, la Citoyenneté et la Justice Sociale"
tunisie colloque STE TEC 2012.jpg
 
Vous pouvez désormais nous soumettre votre synopsis (abstract + 3 pages) ou votre texte intégral jusqu’au 1er Mars.
Envoyer vos résumés en même temps 
* sur le site Internet : http://www.inedp.org/ioste
* Par email: iostexv@gmail.com


Best Regards - Cordialement
Mondher ABROUGUI

Nous sommes heureux de vous inviter à participer au XVème Symposium International sur l’Education Scientifique et Technique pour le Développement, la Citoyenneté et la Justice Sociale, qui se tiendra à Yasmine Hammamet (29 Octobre – 03 Novembre, 2012).



The THEME: “Science & Technology Education for development, citizenship and social justice” is expressed through 9 Strands (S1 to S9):
 
·  S1: Education for Sustainable Development, Human Rights and Health.
Suggested topics
- Education for all.
- Citizenship education.
- ESD (Education for Sustainable Development) / Environmental education.
- Health education/ health promotion/Sex education.
- Ethics in STE
 
·  S2: Cultural, social and gender issues in STE
Suggested topics
- Gender issues.
- Values and Ethics in STE.
- International comparisons.
- Student diversity and inclusive education.
- Political issues in STE.
- Indigenous Knowledge and Intercultural Education.
- Language problems / linguistic diversity
- Conceptions, science, justice and citizenship
- Science, Technology and Society.
 
·  S3: STE and religion.
Suggested topics
-   Nature of science, nature of religion.
-   Science education versus religious education
-   Science and religion: strategies for learning and teaching, teachers training, curriculum design.
-   Science and Belief: alternative conceptions.
-   Teaching religions or enrolling in a religion? Inside or outside school?
 
·  S4: ICT for equity and democracy in STE.
Suggested topics
- Digital divide.
- ICT and e-learning in teacher development.
- Smart school and ICT-based education.
- Distance learning and blended learning.
- ICT learning and instructional design.
- Perspectives and educational programs beyond ICT
 
·  S5: Epistemology, History and Philosophy in STE.
Suggested topics
- History and epistemology in mathematics, fundamental and applied sciences
- History and Philosophy of Biomedical and Health Education.
- Philosophy of Science: Modeling, complexity, prediction
 
·  S6:  Socio-scientific issues in STE.
Suggested topics
- Socio-scientific issues and cognitive process in formal and nonformal learning
- Using Socio-scientific issues for STE
- Education in science centres and museums
- Positioning arguments and controversies in STE
 
·  S7: Teacher training and teaching practices
Suggested topics
Teachers and trainers in science and technology: Policy, missions, training, roles, values ​​and perspectives.
- Teaching STE versus conception and competence
- STE: Practices and didactic design
 
·  S8: Curricula, textbooks and media in STE
Suggested topics
- Critical analysis of official programs and textbooks.
- Curriculum design and development in STE.
- Inter/intra / trans-disciplinary topics.
- Science, Media and Society
·  S9: Evaluation in STE.
Suggested topics
- Assessment and ranking of schools and universities.
- Assessment dealing with learning, training and citizenship education 
- Competency assessment.
- Social impact of assessment.
- Theory and practice of Assessment, Evaluation, Testing and Measurement.
- Evaluation of Educational Research.
- Educational Assessment Policies and System Monitoring.
- International comparative evaluations (PISA, TIMMS, ROSE,…)
 
The conference committee would be grateful if you could forward this email to colleagues who may also be interested in this conference. 
 
Thank you.
 
Yours Sincerely,
 
--
Mondher ABROUGUI

administrateur Publié le : Samedi 25 février 2012 @ 12:35:55

Les Ambitions de T.É.C.
Lettre à Monsieur Emmanuel MACRON
Président de la république

Objet : "Développons des Universités de Technologie dans les villes moyennes !"
Lettre à Madame Françoise NYSSEN
Ministre de la Culture

Objet : "Ouvrir les outils de création au service d’une éducation aux médias en action !"
Lettre à Monsieur Jean Michel BLANQUER
Ministre de l'éducation

Objet : " Une Éducation Technologie au service de l’ENTREPRENDRE !"
Lettre à Pierre LAMARD et Yves LEQUIN
Auteurs, Professeurs des Universités

Objet : Ouverture des droits « La technologie entre à l’université ! »
Lettre à Madame Frédérique VIDAL
Ministre de l'enseignement supérieur

Objet : "Développons des Universités de Technologie dans les villes moyennes !"
Lettre à Monsieur Jean Michel BLANQUER
Ministre de l'éducation

Objet : "Un enseignement de Technologie pour 100% des élèves du lycée !"
Un #RéseauSocialProfessionnel qui nourrit un #BigDataÉducationNationale via un #GFU réunissant dans un réseau unique les écoles, collège et Lycée d'Europe
Objet : " Une Éducation Technologique Innovante, Créative, en mode StartUP !"
Lettre à Monsieur François HOLLANDE
Président de la république

Objet : "Développons des Universités de Technologie dans les villes moyennes !"
Lettre à Madame Najat VALLAUD-BELKACEM
Ministre de l'éducation nationale, de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche

Objet : "Une association innovante au service de la refondation et du socle commun !"
Rencontre Michel LUSSAULT
Président du Conseil supérieur des programmes

Objet : " Une éducation Technologie au service de la refondation et du socle commun !"
Devenir PROFESSEUR(E)
Activité du Site

Pages vues depuis 06/01/2012 : 14 184 960

  • Nb. de membres 73
  • Nb. d'articles 1 512
  • Nb. de forums 12
  • Nb. de sujets 19
  • Nb. de critiques 0

Top 10  Statistiques